Requisitos
a) Persona física o jur´ídica interessada en la realització d'activitat o obra en zona ferroviària.
b) En cas de presentació de la sol·licitud per un representat, la documentació que acrediti la representació
- Si es tracta d'una persona física, per registre electrònic ) o presencial a les dependències de la Direcció General de Mobilitat i Transport Terrestre, al carrer d'Eusebi Estada, 28, 1er, 07004 Palma.
- Si es tracta d'una persona jurídica o qualsevol dels altres casos que indica l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, s'han d'utilitzar mitjans electrònics.
La sol·licitud, en l'apartat de l'exposició, ha d'incloure una descripció breu i clara de les obres que necessiten autorització.
La sol·licitud ha d'anar adreçada a la Direcció General de Mobilitat i Transport Terrestre
S'ha de pagar la següent taxa: https://www.atib.es/TA/Modelos/Modelo.aspx?m=046&idConcepto=11447
Documentación a presentar
Juntament amb la sol·licitud d'autorització, s'ha de presentar la documentació següent:
En cas d'obres majors s'ha de presentar el projecte redactat i signat pel personal tècnic corresponent (arquitecte/a, enginyer/a, pèrit/a, etc.), simplificat als paràmetres següents:
-Plànol d'emplaçament general de la zona, a escala.
-Plànol acotat que mostri el solar amb la situació de l'edifici i les vies, a escala no més petita d'1:500. S'han d'indicar les línies que delimiten la zona de domini públic, la zona de protecció i la línia límit d'edificació.
-Plànol de façanes i seccions acotades amb plànol de referència a la línia fèrria.
-Una memòria reduïda que ha de fer referència a les normatives específiques que s'han tingut en compte a l'hora de redactar els plànols anteriors i que ha d'incloure la indicació dels procediments constructius i possibles afectacions al domini ferroviari (col·locació de bastides, pas de maquinària, moviments de terres, etc.).
-En cas d'obres de reparació i millora de construccions i instal·lacions existents en zona de domini públic i zona de protecció s'ha d'acreditar la legalitat de la construcció (art. 132.6 LTTMSIB).
En cas d'obres menors com, per exemple, tancar un solar, obrir una finestra, pintar una façana, adobar una paret o fer algun treball que no afecti l'estructura de l'edifici o que sigui de poca durada, és necessari:
-Un plànol o croquis acotat de l'emplaçament del treball que es vol dur a terme. (Es pot utilitzar una còpia d'una guia urbana o del cadastre, si és en terreny rústic).
-Un croquis acotat del mur (si escau) o una fotografia de la façana, un croquis del portell que es vol obrir, etc. És a dir, s'ha de concretar la feina i els procediments constructius i possibles afectacions al domini ferroviari.
-En cas d'obres de reparació i millora de construccions i instal·lacions existents en zona de domini públic i en zona de protecció s'ha d'acreditar la legalitat de la construcció (art. 132.6 LTTMSIB)
-Justificant de pagament de la taxa
Modelos:
Plazo máximo
Presentació de sol·licituds obert a petició dels interessats.
Forma de presentación
De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):
a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.
c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.
*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.
Órgano competente para la tramitación
Direcció General de Mobilitat
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei d'Ordenació del Transport Terrestre
C/ d'Eusebi Estada, 28.
Tel.: 971177181
- Fax: 97176365
(mbibiloni@dgmobil.caib.es)
Observaciones
Les sol·licituds presentades també poden instar a l’Administració competent per a la reducció de la zona de domini públic, zona de protecció o zona límit d’edificació.