Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Autorització d'obres o activitats en les zones d'afecció ferroviària

Tramitar els expedientes administratius per a l' atorgament de les diferents autoritzacions necessàries per actuar en el domini públic ferroviari i en las zones d'afecció del ferrocarril.

Código SIA

2984765

Personas destinatarias

Persones físiques o jurídiques que requeresquin d'una autorització preceptiva per realitzar obres, instal·lacions o activitats en la zona de domini públic, zona de protecció i línia límit d'edificació de la infraestructura ferroviària, o terrenys afectats per la presència del ferrocarril,

Plazo máximo para la resolución y notificación

Tres mesos des de la data de la recepció de la sol·licitud.

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

No

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Observaciones

1. Zona de domini públic: En aquesta zona únicament es podran realitzar obres i instal·lacions en els següents casos:

a) Quan siguin necessàries per prestar el servei ferroviari

b) Quan siguin necessàries per a la prestació d'un servei públic o activitat d'interès general

c) Excepcionalment, en els supòsits d'encreuaments aeris i soterranis d'interès privat

d) Per executar obres d'urbanització que millorin la integració del ferrocarril dins la zona de domini públic, en espai urbà.

2. Zona de protecció: En aquesta zona es podran realitzar obres i instal·lacions en els següents casos:

e) Quan aquestes obres siguin compatibles amb la seguretat del trànsit ferroviari, i no perjudiquin o impedeixin una explotació adequada de la infraestructura ferroviària; a criteri de l'administració competent.

f) Es permeten els cultius agrícoles, sempre que garanteixi una evacuació correcta de les aigües de reg i no es causin perjudicis a l'esplanació

g) Es podrà autoritzar a un tercer, per raons d'interès general, o quan sigui necessari per a un millor servei de la línia ferroviària.

3. Zona límit d'edificació: En aquesta zona es prohibeixen obres d'edificacions, a excepció de:

a) Quan siguin imprescindibles per conservar i mantenir els edificis legalitzats existents en el moment que entri en vigor aquesta Llei.

b) Quan l'obra que s'ha d'executar sigui un tancament.

Órgano competente para resolver

Direcció General de Mobilitat

Trámites

X

Presentació de sol·licitud.

Requisitos

a) Persona física o jur´ídica interessada en la realització d'activitat o obra en zona ferroviària.

b) En cas de presentació de la sol·licitud per un representat, la documentació que acrediti la representació

- Si es tracta d'una persona física, per registre electrònic ) o presencial a les dependències de la Direcció General de Mobilitat i Transport Terrestre, al carrer d'Eusebi Estada, 28, 1er, 07004 Palma.

- Si es tracta d'una persona jurídica o qualsevol dels altres casos que indica l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, s'han d'utilitzar mitjans electrònics.

La sol·licitud, en l'apartat de l'exposició, ha d'incloure una descripció breu i clara de les obres que necessiten autorització.

La sol·licitud ha d'anar adreçada a la Direcció General de Mobilitat i Transport Terrestre

S'ha de pagar la següent taxa: https://www.atib.es/TA/Modelos/Modelo.aspx?m=046&idConcepto=11447

Documentación a presentar

Juntament amb la sol·licitud d'autorització, s'ha de presentar la documentació següent:

­En cas d'obres majors s'ha de presentar el projecte redactat i signat pel personal tècnic corresponent (arquitecte/a, enginyer/a, pèrit/a, etc.), simplificat als paràmetres següents:

-Plànol d'emplaçament general de la zona, a escala.

-Plànol acotat que mostri el solar amb la situació de l'edifici i les vies, a escala no més petita d'1:500. S'han d'indicar les línies que delimiten la zona de domini públic, la zona de protecció i la línia límit d'edificació.

-Plànol de façanes i seccions acotades amb plànol de referència a la línia fèrria.

-Una memòria reduïda que ha de fer referència a les normatives específiques que s'han tingut en compte a l'hora de redactar els plànols anteriors i que ha d'incloure la indicació dels procediments constructius i possibles afectacions al domini ferroviari (col·locació de bastides, pas de maquinària, moviments de terres, etc.).

-En cas d'obres de reparació i millora de construccions i instal·lacions existents en zona de domini públic i zona de protecció s'ha d'acreditar la legalitat de la construcció (art. 132.6 LTTMSIB).

En cas d'obres menors com, per exemple, tancar un solar, obrir una finestra, pintar una façana, adobar una paret o fer algun treball que no afecti l'estructura de l'edifici o que sigui de poca durada, és necessari:

-Un plànol o croquis acotat de l'emplaçament del treball que es vol dur a terme. (Es pot utilitzar una còpia d'una guia urbana o del cadastre, si és en terreny rústic).

-Un croquis acotat del mur (si escau) o una fotografia de la façana, un croquis del portell que es vol obrir, etc. És a dir, s'ha de concretar la feina i els procediments constructius i possibles afectacions al domini ferroviari.

-En cas d'obres de reparació i millora de construccions i instal·lacions existents en zona de domini públic i en zona de protecció s'ha d'acreditar la legalitat de la construcció (art. 132.6 LTTMSIB)

-Justificant de pagament de la taxa

Modelos:

Plazo máximo

Presentació de sol·licituds obert a petició dels interessats.

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Mobilitat

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Ordenació del Transport Terrestre

C/ d'Eusebi Estada, 28. Tel.: 971177181 - Fax: 97176365

(mbibiloni@dgmobil.caib.es)

Observaciones

Les sol·licituds presentades també poden instar a l’Administració competent per a la reducció de la zona de domini públic, zona de protecció o zona límit d’edificació.

X

Presentació d'esmena de deficiències

Requisitos

a) Interessat en el procediment .

b) Un representant

- Si es tracta d'una persona física, per registre electrònic ) o presencial a les dependències de la Direcció General de Mobilitat i Transport Terrestre, al carrer d'Eusebi Estada, 28, 1er, 07004 Palma.

- Si es tracta d'una persona jurídica o qualsevol dels altres casos que indica l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, s'han d'utilitzar mitjans electrònics.

L'escrit amb les esmenes de deficiències ha d'anar adreçat a la Direcció General de Mobilitat

Documentación a presentar

La documentació que és requisit per a la correcta presentació de la sol·licitud, que és requerida per part de l'Administració perquè sigui esmenada per l'interessat.

Modelos:

Plazo máximo

10 dies hàbils des del requeriment de l'Administració (Art 68 Llei 39/2015 i art. 29.1 del Reial decret 2387/2004)

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Mobilitat

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Ordenació del Transport Terrestre

C/ d'Eusebi Estada, 28. Tel.: 971177181 - Fax: 97176365

(mbibiloni@dgmobil.caib.es)

X

Presentació al·legacions

Requisitos

a) Interessat en el procediment.

b) Representant

- Si es tracta d'una persona física, per registre electrònic ) o presencial a les dependències de la Direcció General de Mobilitat i Transport Terrestre, al carrer d'Eusebi Estada, 28, 1er, 07004 Palma.

- Si es tracta d'una persona jurídica o qualsevol dels altres casos que indica l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, s'han d'utilitzar mitjans electrònics.

L'escrit d'al·legacions ha d'anar adreçat a la Direcció General de Mobilitat i Transport Terrestre

Documentación a presentar

Els documents i justificacions que estimin pertinents els interessats en defensa de les seves pretensions.

Modelos:

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

Qualsevol moment del procediment anterior al tràmit d'audiència (Art 76 Llei 39/2015)

De 10 a 15 dies hàbils des què l'Administració oferesqui un tràmit d'audiència a l'interessat per considerar aquest tràmit necessari (Art 82 Llei 39/2015)

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Mobilitat

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Ordenació del Transport Terrestre

C/ d'Eusebi Estada, 28. Tel.: 971177181 - Fax: 97176365

(mbibiloni@dgmobil.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General de Mobilitat

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar